joi, 12 aprilie 2012

Teme ECO

Teme Eco

    Anul trecut școlar am propus în fiecare lună o tema ECO ce era afișată la Colţul Verde al școlii , dar și în cabinetul de geografie. Soluţiile și rezolvările temei erau puse de elevii ce au dorit să participe într-o cutie (temele erau benevole). Cele mai frumoase rezolvări erau afișate în școală și premiate,  încurajând astfel exprimarea ideilor, iniţiativa, munca individuală sau de echipă.
     Pentru luna ianuarie 2010 , tema ECO a fost:  
,,Ești primar pentru o zi în orașul tău (Băicoi). Creează propriul tău proiect de mediu pentru returnarea și reciclarea deșeurilor’’
Iată câteva răspunsuri:
-tomberoane pentru colectarea selectivă a deșeurilor ;
-amenzi mai mari pentru poluatori;
-încurajarea oamenilor să planteze copaci ;
-scoaterea din uz a mașinilor vechi, poluante ;
-mesaje ecologiste în parcuri sau staţii ;
-concurs de reciclare a deșeurilor (la nivelul primăriei, cu recompense de genul micșorarea impozitelor, excursii);
-expoziţii cu vânzare din materiale reciclabile.

      ,,Tocmai am numărat voturile…am devenit primar , pentru o zi însă. În scurtul timp în care sunt la conducere trebuie să schimb ceva în orașul meu. Hmmm…….Trebuie să-mi convină și mie și cetăţenilor și să-i impresionez pe vizitatori.
     Deoarece iubesc natura, voi face ceva în favoarea ei. Mai concret, aș vrea să fac curăţenie în oraș. Am observat că oamenii de pe aici nu știu să recicleze gunoaiele sau să păstreze curat mediul. De parcă unora  chiar le-ar păsa!
     Să fim serioși…Toată lumea se gândește la bani, nu la curăţenie…Banii sunt singurele hârtii pe care le ,,colectează’’!    Tocmai mi-a venit o idee… Cei care colectează hârtii și le duc la un centru de reciclare, vor primi bani pe marfă. Nu prea mulţi, primăria are nevoie de buget! Și apoi, primăria are destui angajaţi….aceștia pot fi trimiși pe teren să strângă gunoaiele de pe jos. Eu vreau să  organizez concursuri cu teme ecologice la școală și să dau mici premii câștigătorilor. Și pentru că-mi plac culorile, tomberoanele vor fi colorate diferit, în funcţie de materialul de reciclat.
     Treaba e aproape terminată….pentru o zi! Acum depinde de fiecare dintre noi cum păstrăm curăţenia. După atâtea eforturi pe care le-am depus (prin intermediul angajaţilor, bineînteles), oamenii  ar trebui să se simtă responsabili : reciclaţi deșeurile și păstraţi curăţenia!’’                                                                                                                        Sîrcă  Andrada
a VIII-a C

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu